Industria de jocuri video urmează o traiectorie ascendentă, sfid?nd instabilitatea economică globală. Conform unui nou raport al PwC, sectorul a generat aproximativ 224 miliarde de dolari SUA ?n 2024 și proiectează să atingă aproape 300 miliarde de dolari SUA p?nă ?n 2029. Acestă creștere continuă plasează jocurile ?ntr-o poziție de frunte ?n peisajul de divertisment, depășind ?mpreună ?ncasările industriei muzicale și cinematografice.
Jocuri ?n Contratimp cu Instabilitatea Economică
?n timp ce alte sectoare ale divertismentului, cum ar fi serviciile de streaming, se confruntă cu dificultăți ?n a reține abonații și simt impactul costului de viață global, jocurile video prosperă. PwC descrie piața de jocuri ca fiind un "punct ?n afara curbei", care nu numai că supraviețuiește, ci prosperează chiar și ?n perioade de incertitudine economică.
Această reziliență este remarcabilă ?n contrast cu streaming-ul video, care a ?nregistrat scăderi ?n consum din cauza excesului de opțiuni și a prețurilor ridicate. ?ncrederea ?n sectorul jocurilor nu este exclusivă PwC: un studiu recent (via GameSpot) prezice că, p?nă ?n 2028, jumătate din populația lumii — aproximativ 4 miliarde de oameni — va fi considerată gamer.
Lansările grele, cum ar fi noul venit Switch 2 și așteptatul GTA VI, chiar dacă acesta din urmă este programat pentru 2026, ar trebui să impulsioneze și mai mult această creștere. Chiar dacă am?narea GTA VI a generat oarecare precauție ?n previziunile pe termen scurt, mesajul general este clar: industria jocurilor este ?n centrul scenei de divertisment, ?n timp ce alte forme caută să se reinventeze pentru a-și menține relevanța.
Av?nd ?n vedere creșterea proiectată a industriei de jocuri, care crezi că este principalul factor din spatele acestei reziliențe și cum crezi că acest lucru poate influența viitorul divertismentului global?