Call Of Duty - Modern Warfare

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • games-area
    Administrator
    • Jul 2010
    • 605

    Call Of Duty - Modern Warfare

    Indiferent de cadrele diferite abordate de-a lungul seriei, Call of Duty şi-a consolidat renumele prin două elemente proeminente: campanii care-ţi tăiau respiraţia şi un multiplayer antrenant. Fireşte, odată cu plasarea acţiunii în lumea contemporană cu prilejul primului Modern Warfare, uneltele puse la dispoziţia soldaţilor virtuali au devenit din ce în ce mai elaborate, dar asta nu a schimbat reţeta folosită de Infinity Ward.
    Astfel, o problemă relativ des-întâlnită în cadrul francizelor care sparg recorduri de vânzări poate fi regăsită şi în titlul de faţă - „sindromul FIFA”, tendinţa de a lansa continuări fără îmbunătăţiri notabile, menite să încaseze încă o tură de bilete pentru ceea ce e, de fapt, acelaşi film „remasterizat”.

    Sigur, există oameni care cred că lucrurile care funcţionează deja n-ar trebui schimbate, dar atunci când eşti împins să plăteşti 50-60 de dolari pe acelaşi produs, dar împachetat cu un „2” în coadă, nu ştiu cât de mult poţi aprecia asemenea glumiţe şi subtilităţi, până la urmă, costisitoare.
    - Campania single-player, ce durează circa 5 ore, continuă saga din sitcomul militar Modern Warfare. Cu o acţiune plasată la cinci ani după cea a predecesorului, Modern Warfare 2 apelează la acelaşi pluriperspectivism alternativ pentru a descrie o aventură tumultoasă printre dezertori, terorişti şi americani cu bărbia pătrată, gata să sacrifice un întreg aeroport de civili atâta timp cât se află în Rusia şi nu în Statele Unite.

    Dincolo de clipele în care scenariul îşi dă cu firma-n cap în cel mai republican mod posibil, MW2 e presărat cu momente hollywoodiene cât se poate de spectaculoase, de aceeaşi factură cu care ne-a obişnuit MW. Muzica semnată de Hans Zimmer are aici un cuvânt important de spus, iar micile „easter eggs”, cum ar fi scena ruptă direct din The Rock într-un gulag siberian, vor aduce cu siguranţă un zâmbet pe buzele fanilor filmelor de acţiune.
    Odată cu terminarea „poveştii”, tot ce mai rămâne de făcut e fie accesarea modului cooperativ, Spec Ops, fie a clasicului multiplayer competitiv. În cazul primei opţiuni, obiectivele variază de la „survival”, în care trebuie să, uhm, supravieţuieşti unor valuri succesive de inamici şi până la o cursă de snowmobile.

    Din păcate, numărul maxim de jucători în Spec Ops este 2, ceea ce limitează serios posibilităţile grupurilor de prieteni care vor să migreze dinspre alte shootere co-op (Left 4 Dead / Left 4 Dead 2, Borderlands) spre o experienţă oarecum similară.
    Latura competitivă, cum era de aşteptat, nu se deosebeşte teribil de mult de cea a titlurilor precedente. CTF, Domination, FFA, Team Deathmatch şi cam toate celelalte moduri tradiţionale se strecoară într-o listă aranjată şi dichisită. E de apreciat că s-a integrat în modul Team Deathmatch opţiunea Mercenaries, care va fi probabil preferată de cei care se aventurează în joc fără tovarăşi. Practic, acest mod interzice participarea grupurilor deja formate (a se citi „party”), reducând vocile isterizate de fenomenul „stacking”, în care o echipă organizată, net superioară, înfrânge jucători distribuiţi aleator.
    Ca şi în Modern Warfare, multiplayer-ul se bucură de un sistem de levelling care deblochează arme şi abilităţi noi pe măsură ce obţii tot mai multă experienţă. Acestuia i s-a adăugat un sistem destul de stufos de achievements care, din fericire, aduc şi o recompensă tangibilă: eticheta fiecărui jucător poate fi decorată cu un titlu şi o emblemă, deblocate odată cu îndeplinirea anumitor obiective sau demonstraţii de abilitate.

    Poţi să fii sigur că un jucător care are imprimat deasupra numelui „Thermonuclear War” a reuşit de cel puţin trei ori să obţină un killstreak suficient de mare ca să arunce în aer harta cu o bombă nucleară, iar cantitatea şi varietatea titlurilor aprofundează longevitatea lui MW2 mult peste aşteptările iniţiale.



    În această durată de viaţă sunt nevoit să includ şi sesiunile de „grinding” – accesoriile armelor nu sunt deblocate odată cu acestea, fiind nevoie să atingeţi anumite norme de frag-uri pentru a putea ataşa o lunetă, un lansator de grenade sau un amortizor carabinelor pe care le luaţi cu voi la scandal. Dar acest proces e adeseori integrat în distracţie şi dacă vă prinde febra jocului o să aveţi acces la tot arsenalul înainte să vă plictisiţi de fiecare armă.

    Pentru că totuşi fenomenul point-and-click devine la un moment dat anost, indiferent de câţi infanterişti ciuruiţi, veţi putea stropi gameplay-ul cu un dram de variaţie prin scutul tactic, cuţitul ce poate fi aruncat sau minele de apropiere/explozibilul plastic plasate strategic. Câteva partide jucate cu scutul pot părea asemeni unei guri de aer proaspăt după zeci de meciuri în care aţi pleznit scăfârlii ca pe bostani cu o armă de top, ca să nu mai vorbesc de atmosfera profund western pe care o oferă două puşti antice folosite în acelaşi timp pe un fundal deşertic.
    În plus, bombardamentele termonucleare, avioanele de vânătoare sau turelele obţinute printr-o succesiune de frag-uri nederanjate de vreo moarte prematură au şi ele savoarea lor, atâta timp cât un adversar echipat cu un lansator de rachete nu vă dărâmă „ajutoarele”. Iar toate aceste elemente cumulate asigură o experienţă foarte antrenantă şi distractivă.

    Am lăsat cireaşa de pe tort la urmă, fiindcă ceea ce urmează va şoca probabil cel mai tare „crema” jucătorilor de FPS-uri: lipseşte consola din opţiunile standard. Vax, nihil, zero, niente – dacă nu apelaţi la un progrămel special, toate configuraţiile trebuie făcute cu mouse-ul, în meniu, cuminte. Nu găsesc nicio explicaţie raţională pentru acest aspect şi nici nu mai ţin minte care a fost ultimul shooter semi-competitiv unde era nevoie să foloseşti programe 3rd party ca să poţi accesa "dev console".



    Şi prin asta nu mă refer la hack-uri sau orice formă de trişare, ci opţiuni fundamentale ce definesc aspectele unui first person shooter. Că tot vorbeam de trişare, sistemul VAC folosit de Steam nu este infailibil – după cum probabil veţi descoperi în prima săptămână de joc. Să sperăm că totuşi e vorba doar de o întârziere specifică a banării pentru a nu oferi feedback în timp real cheater-ilor şi nu că persoanele în cauză ar fi scăpat nepedepsite.

    Luând în considerare dimensiunea hărţilor, ar fi ridicol să se mărească limita maximă de jucători, dar ţin minte meciuri frenetice în primul modern Warfare între 32 de jucători, în condiţiile în care limita maximă era de 64, în timp ce aici se pot integra maxim 18, iar meciurile „oficiale” se desfăşoare între mai puţini (de regulă, 12).

    Schimbarea stilului de joc pentru a completa achievement-uri va oferi distracţie şi variaţie o perioadă, dar rutina şi limitările impuse de formatul tehnic nu fac din Modern Warfare 2 decât o retapiţare a unui titlu de succes, superior doar în termeni vizuali şi inferior în alte departamente (cred eu) mai importante. Înţeleg că avem nevoie de blockbustere, dar asta nu înseamnă că avem nevoie de blockbustere din care să fie ciobite caracteristici fundamentale.

    Mi-a atras cineva atenţia în timp ce discutam despre Modern Warfare 2 că există o alternativă, mai mult sau mai puţin gratuită numită Insurgency: Modern Infantry Combat, a cărei singur mare minus faţă de MW2 este lipsa bombardamentelor, elicopterelor şi cutiilor datorate streak-urilor. Aşa că, Infinity Ward, ce Dumnezeu, suntem CoD sau... ?
    Last edited by games-area; 01-12-2010, 11:50 AM.
    Echipa Games-Area
  • RioDreams
    Junior Member
    • Oct 2010
    • 7

    #2
    salutare..sunt nou aici asa ca va rog fiti blanzi
    am o problema mare cu cod 4..read n help
    in single player joc fara probleme nu sacadeaza in nici un fel..cand dau la multiplayer si ma conectez pe servere merge sacadat rau d tot..nu cred k este vorba de PC dar va spun configuratiile.AMD Athlon x64 2Ghz..2gb ram..video ATI Radeon x1950 d 128 biti si 256 mb memorie dedicata si cam atat important
    a si am lag d vro 200 da un prieten deal meu are lag la fel si nu are nici o problema in multiplayer si mor d ciuda ..am avut jocul mai demult si am jucat in multiplayer fara probleme p acelasi PC acum nus c dracu la apucat..sa fie vb d directx?...windows?..antivirus?..driver video?
    am farmat aseara tastatura din cauza asta...deci cred k va inchipuiti cat d mult vreau sa joc:P
    pleeeeease help me
    P.S. scuzati greselile gramaticale..nu ma incurc in detalii

    Comment

    • games-area
      Administrator
      • Jul 2010
      • 605

      #3
      In primul rand, verifica sa ai texturile pe automatic. In al doilea rand, sa fii la zi cu driverul video si cu directx-ul.
      Echipa Games-Area

      Comment

      Working...